May 23, 2014

GLA Complex Shaklee

GLA complex Shaklee. ok apa ni? GLA stands for? GLA actually stands for Gamma-Linolenic Acid, a substance that normally derives from Evening Primrose Oil. But is Shaklee's case, it is derived from borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam Evening Primrose Oil ni tadi.

Ramai di luar sana assume that this GLA is only meant for ladies which is NOT the case. Boboy pon bole consume ok, antara manfaat utama supplemen GLA ni adalah untuk mengawal selia estrogen dan testosteron. GLA membantu untuk membentuk prostaglandin dalam mengawal hormon lelaki dan wanita, maka ia dapat membantu untuk memperbaiki simptom PMS untuk wanita khususnya.

Do you know that your body needs one nutrient called asid amino? Asid amino ni hanya boleh diperolehi melalui certain food, kerana ia tidak boleh dihasilkan secara semulajadi oleh badan. So this is where GLA comes in. Supplement GLA ni sama penting macam asid amino ni tadi.

Antara kebaikan GLA lagi:
- melambatkan menopous/andropous
- memperbaiki kitaran haid ( irregular cycle )
- memperbaiki prostatomegaly
- menentang kanser melalui sifat anti oksida nya.
- menghalang komplikasi diabetes


Dan banyak lagi... macam yang saya selalu bagitau dalam entry saya, supplemen Shaklee selalu serampang banyak mata, it helps in few areas so actually mmg berbaloi beli.

can roger me at 017-6617882 for more info k loves, take care!

No comments:

Post a Comment