February 5, 2015

Supplemen ibu mengandung

Tempoh mengandung biasanya adalah masa terbaik untuk buat banyaaak pahala ( spiritual reward ). Lillahitaala.

Mana taknya, proses recycle makanan ( mkn muntah ) yang sangat efektif slalunya semasa 1st trimester, dari emosi yang slalu cool, tapi bolehlak tetiba jadi mental sat, hangin tak tentu arah ( ai letteww)..letih dan lesu, bingung dan tak bersemangat ( moody )..haihh pjg lah list tu gamaknya kalo nak cite wehh..

Sebab tu lah kan, saya declare tempoh mengandung ni tempoh bekorban. Apa kita nk buat mesti slalunya we, expectant mothers put in second thought, how can that affect our little one in the womb..being selfish has never been an option during your pregnancy terms. Nak angkat barang ada cara, nak jalan and duduk ada postur yang betul, even nak makan pon mesti tau what is the right food to consume.

Speaking of food, are we sure we've nourished ourselves the expectant mothers with right kind and amount of food? Saya personally disagree with the quote eating for two, to me the utmost important is the quality of food, not the quantity..

Disebabkan proses recycle saya agak aktif, dengan tak boleh minum susu nya sebab lactose intolerance that'll induced my asthma eventually, i've to be smart, for the sake of my not-yet-born baby..

My smart option is to amik supplements. 



Oh boy! The best decision. Saya tak ambil vitamin klinik, sebab saya akan sembelit..jadi i opt to take these vitamins below by Shaklee :


Saya ambil dilligently, bukan la saya suka sangat nak makan tapi mengenangkan yang di dalam ni berkadar langsung dengan what i eat, well, this is for you baby!

Alhamdulillah, badan ringan, nak bangun pagi mudah, sembelit ilek, Hb count ( darah merah ) dlm range 11.4-12.7, and im as active as i can be..

So to pregnant mothers, saya cukup percaya yang kesihatan anak seumur hidup tu bermula sejak dalam kandungan mama lagi..jom give the best for them.

Selebihnya? Doa doa dan doa..

Mari cuba supplement best ni, can roger me at 017-661 7882 k. 

** Saya adalah pengedar sah Shaklee COD area Seremban, Seremban 2, Seremban 3, Senawang, Mambau, Nilai, Labu, Terminal Pudu Sentral..of course pos ke mana dan siapa yang memerlukannya..**

No comments:

Post a Comment